Sider

mandag 29. januar 2018

Trøye, rett og slett

Det blir heldigvis mer søm enn blogging, for skal man dømme etter aktiviteten her inne, lager jeg ingenting for tiden. Noe mindre enn før har det nok blitt i 2017, i og med at jeg fikk ny jobb med søm hele dagen.

Plagget i dagens innlegg har jeg tenkt på i flere vintre, men det tar ofte litt tid å komme til poenget. Jeg har en veldig grei undertrøye i ull fra Janus, men den er litt for lite utringet for kjolene mine, så den synes litt når jeg har den under. Derfor har jeg altså lenge sett behov for en som er litt mer utringet.
I løpet av vinteren har jeg også fått kloa i litt rundstrikket ullribb fra Janus, så nå var det ikke vits å vente lenger.
Jeg tegnet kjapt av mønster fra den gamle trøya, lagde utrigningen litt større, og på en halv time hadde jeg ny trøye.
Framstykke og bakstykke på samme mønsterdel.

Lilla hjelper står modell, og fargen på ulla kommer riktigst fram på det bildet.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...