Sider

fredag 6. oktober 2017

Bygenser

I sommer har jeg strikket Bygenser etter mønster fra Knitting Inna. Jeg har brukt Sølje pelsullgarn fra Hillesvåg ullvarefabrikk. Jeg har blitt mer oppmerksom på hva som er norsk ull, og med god tilgang til garn der jeg jobber, er det kjekt å prøve nye kvaliteter.
Den eneste ulempen med garnet er at det må nøstes opp før det strikkes. Det er godt å strikke med, og har en litt melert effekt i fargen, noe jeg synes ble veldig fint.

Genseren ble påbegynt på "buss-for-tog" før jeg tok sommerferie, og har vært med på flyet til Australia i ferien.
Jeg ville ikke ha genseren for lang og målte etter Mariusgenseren min, men pga strukturen på framstykket, ble genseren litt kortere enn ønskelig. Den er passe lang bak. Når jeg er ferdig med de to prosjektene jeg har på gang for tiden (en genser til hver sønn), må jeg rekke opp til ermhullene og strikke på litt mer.
Ellers er jeg veldig fornøyd med både fargen og fasongen, og den er lett og god. Jeg brukte litt under 350 gram garn på str M. Også matcher den tøflene mine.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...