Sider

mandag 27. mars 2017

Jakken til alt

Ja, det er det den heter, jakken fra hefte 1613 Alpakka voksne fra Sandnes garn.
Jeg har gjort en del endringer fra oppskriften:
- jeg har brukt Finull fra Rauma garn, som har strikkefasthet 26/10 på pinne 3, mens oppskriften er laget for Sandnes Alpakka med strikkefasthet 22/10 på pinne 3,5.
- jeg har strikket bredere ribbekanter; 9 cm nede og 4,5 rundt halskanten
- jeg har strikket jakken en del kortere

Jeg valgte å strikke denne jakken både fordi jeg hadde lyst på en ny strikkejakke som kunne passe til en del av kjolene mine, og fordi jeg ønsket å prøve å strikke i finull.
Jeg la opp til str M, en størrelse større enn jeg ville valgt ellers, og bortsett fra at ermene er litt stramme, ble størrelsen OK.
Fargen er herlig og garnet er bra. Det er en del grovere og stikker mer enn det jeg er vant til med de garnene jeg bruker, men siden jeg likevel skal ha noe under, gjør det ingenting.

Godt fornøyd altså, og jeg kommer nok til å bruke oppskriften til flere jakker i andre farger og garntyper. Kombinasjonen med V-hals og raglanfelling er super til jakker som jeg skal bruke over kjoler.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...