Sider

onsdag 2. november 2016

Joggebukse til størstegutt

Her har jeg egentlig bommet litt på oppgaven, men resultatet ble mye bedre enn planlagt.
Størstegutt har vokst ut av den billige joggebuksen vi kjøpte i fjor, den han har brukt til utegym og sånt. Jeg tenkte å sy en ny til ham, og valget dette fine stoffet jeg kjøpte hos Textart, et deilig, mykt collegestoff.

Størstegutt har vokst ut av joggebuksemønsteret til Heilt spesiell og Jubel, og i stedet for å forstørre det, valgte jeg å bruke et buksemønster som er til vevd stoff. Det mønsteret er laget for å ha ribb i livet, men det ønsket ikke størstegutt, så jeg la til noen cm (7) på høyden for å kunne brette ned og lage løpegang til strikk. Lommene er kantet med svart ribb, selvom det hadde vært gøy med en farge, så passer buksa bedre til alt mulig nå.
Beina er såpass smale at de har jeg bare lagt opp med en søm, uten ribb eller strikk.

Størstegutt er veldig fornøyd og har brukt buksa mye på skolen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...