Sider

tirsdag 1. november 2016

Joggebukse / sofabukse

Jeg er jo vant til å kalle sånne bukser joggebukser, men den kommer ikke til å bli jogget mye i.
Den er laget til husbruk, men er såpass fin på at jeg kan driste meg til butikken i den for å kjøpe melk.


Mønsteret er Hudson pants fra True bias patterns . Jeg har sydd den en gang før, og den er ikke like kledelig. Det har både med stoffvalg og størrelsen å gjøre. Den forrige er sydd i str 12 etter målene mine, så denne gangen klippet jeg str 10. Jeg klippet den også litt lavere i livet, fordi den andre er så inmari posete i rumpa. Denne ble helt fin, men det viste seg at jeg visst har lagt til et par cm i høyden på den første varianten, så jeg hadde nok ikke trengt å gjøre den justeringen. Sånn går det når man ikke gjør notater! Det er ofte noen justeringer på de klærne jeg syr, derfor er det veldig greit å få dem fotografert og notert i bloggen.Denne gangen har jeg laget lommene dypere. Praktisk for å frakte f.eks. mobiltelefonen rundt i huset.


Her er i alle fall den nye buksa. Får se om jeg får tatt actionbilde etterhvert.Stoffet er collegestoff (pusete på baksiden, litt tykt) kjøpt på salg hos Textart. Tror den svarte ribben også er derfra. Har også bred strikk (5 cm?) inni ribben. Stoffet holder seg fint under bruk uten at det blir knær i det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...