Sider

søndag 19. april 2015

Grønt er skjønt!

Neida, jeg skulle ikke kjøpe mer stoff jeg, men da jeg i fjor høst så et bilde av en kjole i dette stoffet, klarte jeg ikke å motstå.
Jeg bestilte to meter av dette stoffet, Lace (Ikasyr), fra Olivias.no. Mønsteret er mitt omarbeidede Onion 2045, og med de veldig korte ermene, fikk jeg alle delene ved siden av hverandre på stoffet, så jeg har brukt såvidt over halvparten av de to metrene.

Siden mønsteret er så vannrett stripete, syntes jeg det var viktig å få det til å stemme så godt som mulig i sidesømmene. Jeg har innsnitt i bysten, så da måtte jeg tilpasse mønsteret fra nederst på kjolen, ikke øverst. Ermene la jeg på til sist og prøvde å få de også til å stemme så godt som mulig med resten. Siden jeg har så kort rygg og har justert mønsteret der, går stripene litt oppover på rumpa, men det går greit.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan fargene og mønsteret fordeler seg nedover kroppen. Det er helt tilfeldig, siden jeg la mønsteret helt inntil den øverste kanten av stoffet, så det er Olivias fortjeneste at det ble så fint.

Stoffet er kjempedeilig og kjolen er kjempefin, synes jeg selv, så nok en favoritt her :)

Nå gjenstår det bare å finne ut hva jeg skal gjøre med resten av stoffet...





4 kommentarer:

  1. så flott! jeg sydde kjole i dette i høst ;) brukte den på juleexpo i november ;) nydelig stoff!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var din kjole som inspirerte meg :)

      Slett
  2. For en frisk og fin kjole! Elsker stoffet :)

    SvarSlett
  3. Hei Elisabeth!

    Takk for besøk og kommentar på bloggen min! Her på bloggen din var det jammen mye fint. Denne kjolen var noe for seg selv, og superfin!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...