Sider

torsdag 11. september 2014

Hettevester til guttene

Størstegutt har lenge snakket om at han ønsker seg en t-skjorte med hette, evt en hettegenser uten ermer. Vi ble enige om at mønsteret på vest i boken til Heilt spesiell og Jubel og at den skulle matche t-skjorta og kortbuksene jeg har sydd til ham tidligere i år. Det stjernete stoffet fra Znok (Olivias.no) er så stilig til ham!

Både bukse og vest er sydd av french terry, to litt forskjellige typer kjentes det ut som, men like nok i utseende. Stjernestoffet på vesten er sydd som lommer, i tillegg til fôr i hetta. Jeg har kantet med brun interlock (JNY?).
Han valgte at stjernestoffet skulle være dekor inni bukselommene, også har jeg sydd dekorsøm med vrangsiden av coverstitchsømmen i gult. Det er veldig stilig når størstegutt har på seg bukse, t-skjorte og vest som matcher :)
Jeg valgte størrelse 128, og plaggene er ikke større enn de må være, selvom han ikke er en lang 8-åring.






Minstegutt ville også ha vest når storebror fikk, så jeg skrapet sammen det jeg hadde av turkis velour. Det ble akkurat nok. Selve vesten er sydd av den fine velouren fra Hilco(?), mens jeg måtte bruke Stoff og stil sin velour i hetta. Det er litt forskjell i farge, men den største forskjellen er nok i kvaliteten på stoffet. Den fra Stoff og stil er litt tynnere og slappere å ta på. Det blir spennende å se hvordan de holder seg i vask.
Dekorstoffet kjøpte jeg med tanke på minstegutt da jeg var på symessa på Lillestrøm i november i fjor, så det var jammen på tide å sy noe av det til ham. Jeg har kantet med mørkeblå jersey kjøpt hos Textart. Vesten er sydd i str 116, og er litt kortere enn jeg hadde tenkt (måle først?).






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...