Sider

søndag 27. oktober 2013

Ull fra rull (og litt til)

I sommerferien var vi i Bergen, og når vi først var kommet så langt, var det bare å sende resten av familien på Fløyen mens jeg tok tog til Arna og buss til Espeland for å besøke Janus. Janus selger nemlig "Ull på rull", altså vi vanlige, dødelige kan få kjøpe Janus' egne ullstoffer direkte fra fabrikken. Noe selges også via nettsidene deres.

Siden jeg reiste kollektivt på en lørdag, hadde jeg enten en halv time eller en og en halv time til rådighet hos Janus. Jeg fylte opp posen med godbiter på en halv time, og rakk akkurat bussen tilbake til Arna og toget til Bergen.



Tidligere i høst ble det en ullt-skjorte av sommerull til mannen, og denne uken fant jeg fram boksen med ull for å fylle opp i skuffene til guttene. Særlig minstegutt har vokst litt mer enn godt er i det siste.
Det ble til disse ulltrøyene og en t-skjorte. både det blå og det stripete stoffet er ribbestrikket og kjennes likt ut som de stoffene Janus' eget ulltøy er sydd av. Den grønne ulltrøyen er sydd av limegrønn ullinterlock og pinnsvin fra Myllymuksut. Grønnfargen er litt mer syrlig enn det som kommer fram på bildene. Pinnsvinene er en rest etter pysjen til minstegutt, og var akkurat nok til halve framsiden av genseren. Nå er det bare småbiter igjen.

Ulltrøyene er sydd i ca str 110 etter mønsteret "Hjertegenser" fra boken til Jubel og Heilt spesiell. T-skjorten og den grønne ulltrøyen er sydd etter mønster fra Ottobre, henholdsvis 110 og 122.






6 kommentarer:

  1. Ull er gull! Så masse flott du har sydd!

    SvarSlett
  2. Så flotte plagg du har sydd! Jeg ante ikke at Janus selger metervare fra fabrikken - og jeg bor en liten kjøretur unna...! Herlighet..det blir nok en tur snaart tenker jeg..! Gleder meg til å kikke mer i bloggen din, den ser flott ut!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar!
    Heldige du som bor i nærheten av Janus :)

    SvarSlett
  4. So sweet! I love that green and white one especially. CAn't wait to make stuff like this for my 2 year old nephew :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...