Sider

mandag 2. september 2013

Høstkjole - Onion 2035

Det er visst høst. Kalenderen viser september, og ute bøtter regnet ned.
Høst er sopptid, og hva passer vel bedre enn en høstkjole i brunt med sopper på?

Soppestoffet er brun Mushymush jersey fra Gekko. Det har ligget i skapet mitt en stund, i påvente av det perfekte prosjektet. Stoffet jeg har brukt i skjørtet er brun, økologisk jersey fra Stoff og stil. Jeg plukket det med med fra restebordet der en gang, fordi det var så fint. Og tilfeldighetene ville ha det til at det passer helt perfekt til soppene. Kan tro jeg var glad da jeg oppdaget det!
Jeg er veldig glad i den lilla varianten jeg har sydd av dette kjolemønsteret, og det er så fint å sy av et mønster man har brukt før. Ingen tilpasninger, og relativt fort ferdig. I alle fall i forhold til en annen jeg holder på med hvor jeg må til å sy prøvekjole nummer to...

Kjolen er sydd i str S, med noen små justeringer, siden jeg er kort i livet. Også ble bakstykket i to deler, siden jeg klippet feil men det snakker vi ikke om.
Veldig god kjole som jeg føler meg fin i. Den brune jerseyen er litt tung og faller fint, helt supert. Den er sydd med symaskin, sømmene er kastet over med overlock, og kjolen er lagt opp med coverstitch.




 Fin match :)

Fine høstdetaljer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...