Sider

fredag 28. juni 2013

Sommerpysjer nok en gang

I fjor sommer sydde jeg sommerpysjer til både størstegutt og minstegutt. Som det meste annet, trenger pysjer av og til en vask, og da var det bare varme pysjer igjen i skuffen til minstegutt.
Av en meter stjernejersey fra JNY fikk jeg to sommerpysjer - en todelt med trøye og shorts og en heldrakt med korte ermer og ben.
Minstegutt "elsker svart" så denne ble tatt i bruk så snart den var ferdig. Og man sover visst godt i en sånn pysj.
Heldrakten mangler fortsatt knapper...

Trøyen er sydd etter t-skjortemønsteret mitt i str ca 4 år, jeg har bare droppet ermene og kantet med svart ribb fra Stoff og stil. Tråden datt ut av den ene nålen på coverproen, så den er sydd fast med kjedesting ytterst i kanten, noe som faktisk ble litt stilig.
Shortsen er sydd etter et Burda-mønster og er str 98, men jeg ville sagt 110...
Enkelt sydd, tvillingsøm rund opplegget både nede på bena og rundt livet. Rundt livet er det satt i strikk.

Minstegutt stod modell i trappa, så det ble ganske kreative bilder.


1 kommentar:

  1. Så fine sommerpysjer :)
    Jeg holder på å lage et innlegg om alle de fine utgavene av FeelGood genseren og har tatt med et bilde av din utgave. Linker selvfølgelig til ditt innlegg. Om du ikke synes det er greit, gi meg et vink, så fjerner jeg bildet.
    Ellen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...