Sider

tirsdag 5. februar 2013

Pinnsvin og stjerner

Størstegutt har i vinter ønsket seg en ny ullpysj, og jeg har sett og sett på ullen på Myllymuksut helt til jeg endelig tok mot til meg og bestilte. Det er alltid litt ekstra spennende når det skal bestilles fra utlandet - hvor mye trenger vi, hva får vi under 200-kroners grensa for norsk toll, hva blir prisen inkludert frakt minus utenlandsk moms osv osv.
Størstegutt valgte selv stoffene, og vi ble sammen enige om designet - stjerner på den ene siden, pinnsvin på den andre og raglanermer. Ullen er deilig og myk og tykkere enn forventet. Til kantingen har jeg brukt deilig myk ullinterlock fra samme sted.
Jeg hadde tenkt å bruke knapper, men underveis bestemte jeg meg for å sy på en glidelås istedet  - egentlig motsatt av hva jeg vanligvis ville gjort. Jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle få til knappestolpen, mens usynlig glidelås gikk som fot i hose.
Pga litt komplikasjoner underveis, var jeg ikke ferdig før 21.30 - gjett hvem som ikke sovnet før pysjen var ferdig og på?

Gutten var veldig fornøyd med pysjen, og glidelåsen, men den er litt i varmeste laget, siden jeg ikke fikk sydd den før kuldeperioden var over. Den er lang nok til å holde neste vinter også, så vi får satse på litt mer kulde.

Mønster eget, str (116)/122.


3 kommentarer:

  1. Så fin :) no held han seg god å varm:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Nå ble det minusgrader igjen, så det ble bruk for varm pysj likevel.

      Slett
  2. Skikkeleg deileg pysj, og så fint den var sydd!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...